Påsk, namnsdag och stel käke


Har firat påsken med pojkvän + dennes jättestora släkt.
Vi har promenerat i skogen, prarat om viktigt strunt, dragit
upp ett jättestort staket och alla utom Undertecknad har ätit upp
en gammal bagge. Det är alltid ett visst kärleksfullt underhållningsvärde
i att jag är vegetarian. Baggen har levt och frodats och slutligen dött
på gården - så han kunde samtliga (enligt mig) äta med gott samvete.

Jag frös mig själv och min käke till fördärvet förra helgen,
jobbade utomhus bland tigrarna och helvete vilken sibirisk
kyla som smög sig in. Resulterade i att jag är oförmögen att
gapa stort och tugga något som är hårdare än vatten. Typ.
Överansträngd muskel. Kul. Igår hade jag namnsdag - mitt tredje
namn. Vilket jag och alla andra 20 personer glömde bort.

Jag har en "ledig" vecka - spenderas i smutsiga Stockholm,
bättre hälft kommer till helgen. Jag ska göra 3 intervjuer + skriva artikel
och förbereda föreläsningar och grejer jag ska hålla i. Mycket jobb.
Vila den där jävla käken ska jag också försöka...


Kommentarer
Postat av: Ann

Och det fina namnet fick du av mig. men vi brukar ju inte fira namnsdagar..:) men lite grattis i efterskott Sandra Linnea Nadja (och så icke att förglömma "ploppan"...:)

2012-04-09 @ 23:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0